Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

Ο ΠΑΤΗΡ ΓΑΒΡΙΗΛ Ο ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟΣ ΕΛΕΓΕ ΣΥΧΝΑ: — Μαζί με την πίστη, αν δεν έχεις και σταθερότητα, δεν είσαι τίποτα.





Η ΠΙΣΤΗ

Ο π. Γαβριήλ έλεγε συχνά: — Μαζί με την πίστη, αν δεν έχεις και σταθερότητα, δεν είσαι τίποτα! Αν σε βρίζουν για την πίστη σου κι εσύ στέκεσαι αμίλητος, τότε φοβάμαι πως είσαι χειρότερος κι από έναν άπιστο. Το να ντρέπεσαι να ομολογήσεις την πίστη σου μπορεί να είναι έργο του πονηρού. Στην πίστη δεν υπάρχει καθόλου ντροπή.

Ο π. Γαβριήλ εξηγούσε ότι η αληθινή πίστη περνάει μέσα από την καρδιά κι όχι μόνο από το νου. Μια φορά είπε σε μένα:
— Σήμερα να μείνεις στη Μτσχέτα. Μη φεύγεις, γιατί σε περιμένει δοκιμασία. Πήγαινε στο Σβετιτσχοβέλι και να πεις στον ηγούμενο να σε αφήσει να μείνεις εδώ.
Έτσι κι έκανα. Μου παραχώρησαν ένα δωμάτιο. Στο δωμάτιο ήταν ένα τραπέζι και πάνω σε αυτό το Ευαγγέλιο. Το πήρα και σιγά σιγά άρχισα να το διαβάζω. Όλη τη νύχτα σκεφτόμουν τις αμαρτίες μου. Το πρωί εξομολογήθηκα και κοινώνησα. Όταν πήγα στον π. Γαβριήλ, μου είπε:
—Όλη τη νύχτα ήμουν μαζί σου. Αληθινή εξομολόγηση δεν είναι μόνο να πεις τις αμαρτίες σου. Είσαι πιστός, αλλά μέχρι να εδραιώσεις την πίστη σου  λείπουν ακόμη πολλά. Πρέπει να πέσεις πολλές φορές και άλλες τόσες να σηκωθείς. Δεν υπάρχει αμαρτία που να ξεπερνά τη μετάνοια.

— Όταν με ρωτούν αν πιστεύω ή όχι στον Θεό, τι να απαντώ; ρώτησα τον Γέροντα.   
— Τι είμαι; Αγελάδα ή βουβάλι για να είμαι άπιστος; Άνθρωπος  είμαι και είμαι πιστός! Υπάρχουν μεγάλοι αμαρτωλοί αλλά με τη νηστεία, την προσευχή και με τη Θεία Κοινωνία, οι μεγάλοι αμαρτωλοί έγιναν μεγάλοι άγιοι.

Ένας μοναχός θυμάται:
«Πήγα στον π. Γαβριήλ και του είπα:
—        Με συγχωρείτε, πάτερ, αλλά εγώ δεν πιστεύω στα θαύματα σου.
—        Δεν πιστεύεις, ε; Γονάτισε.
Εγώ γονάτισα από σεβασμό προς έναν ηλικιωμένο άνθρωπο. Και ύστερα, μου είπε:
—        Αν είσαι παλικάρι, σου δίνω την ευχή μου να σηκωθείς. Ήθελα να σηκωθώ και δεν μπορούσα! Σαν να είχε όλο μου το σώμα απολιθωθεί. Μέχρι που με σήκωσε ο Γέροντας, γιατί εγώ μόνος μου αδυνατούσα».



ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ . Ο ΑΓΙΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ (1929-1995) Ο ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: